13 april 2009

Säsongspremiär. Igen!


Eslövs GK 06.59 annandag påsk

Står på första tee med soluppgången i ryggen och ser hur dimman sakta lättar över fairway. Klockan ringde 05.05 men det var det värt. 7.00 har Anton och jag starttid.

En laddad Herr Fors. Betydligt piggare än när jag knackade på dörren 05.55 och väckte honom. Han öppnade iförd kalsonger med orden "en minut sen kommer jag". Klockan hade visst inte ringt...

Nu ska du se lilla bollen, nu ska du flyga högt och långt och sen ska du trilla ner i den vita koppen där framme!

Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli, eller vad det nu heter. Resultatet blev i alla fall riktigt bra, ett vacker inspel på tolvans green.

Han har en egen stil Anton. Fast det spelar ingen roll hur mycket jag hånar honom, jag fick stryk ändå. Som vanligt. Jag hade chansen idag, vi låg lika inför sjuttonde (eller om jag var ett efter, minns inte så noga), men då går det inte att slå bort två bollar på två hål. Skit. Jag streckade de två sista och Anton gjorde par. Men roligt och fantastiskt trevligt hade vi i alla fall, precis som vanligt det också.

Inga kommentarer: