13 april 2009

Men junior då?


Jo Lukas var hemma med Peter hela förmiddagen. Jag väckte honom för amning fem i halv sex och som vanligt åt han glupskt. Kvart i sex stoppade jag ner honom i sängen och pussade adjö till mina grabbar. Han har skött sig exemplariskt och somnade om utan ett knyst, sov till kvart över åtta och låg och mös med pappsen i sängen tills klockan var nio. Vid tio fick han en skvätt välling (pipmugg...) och sen somnade han som en stock i vagnen vid halv elva. Men sen är jag säker på att han och pappa har smitt en ondskefull plan. Jag tänkte passa på att ta en liten middagslur när jag kom hem. Ha! Kunde jag tro! Lagom tills Peter hade fått på sig MFF-tröjan och gått ut genom dörren vid tolv så vaknade unge herr Lukas! Sova middag som vanligt till halv tre? Nä-nä! Inte idag. Idag ska han vara med och pilla och titta och snacka. När mamma är trött i ögat. Förhoppningsvis så lyckas jag söva honom en halvtimme i eftermiddag men vi får väl se...

Inga kommentarer: