03 april 2009

Årets bärsärkagång

Då har jag fått gå loss igen i trädgården med grensaxen i högsta hugg. Jag har fortfarande ingen aning om vad jag gör men filosofin "jag klipper lite så får vi se om det överlever" gäller fortfarande och än så länge har vi inte lyckats ta död på något i trädgården. Inte ens det som vi verkligen VILL ta död på. Det ploppar fortfarande upp otäcka, stickiga, ondsinta små plantor med feta gröna blad och j*vligt vassa taggar överallt. Efter förmiddagens härjningar kan det vara på plats för ännu en före/efter bildserie.

Före:

Och efter:

Den där toviga vindpinade förvridna saken som hänger på sniskan längst hit på väggen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med så den är orörd. Hade jag bara kommit ihåg vad den heter så hade jag kunnat söka på det på nätet. Men det gör jag inte. Magnolia? Kan det vara det? Den är inte vacker nu men den är fin när den blommar, det minns jag i alla fall.

1 kommentar:

Rumpflugan sa...

Det ser ut som en kaprifol och den kan dukapa hårt. Den kommer upp igen och skjuter nya fina skott.
Klipp ner den på vårvintern till ca 50 cm så skjuter den nya fräscha skott.