17 mars 2008

Torsdag 13/3, Guangzhou

Eftersom det inte var någon action på fabriken i Doumen utanför Zhuhai så åkte jag till Guangzhou i går morse för att besöka en av våra plastleverantörer. Calle och Krister har varit där i en och en halv vecka redan för att se till att allt blir klart i tid till bygget och att verktygen håller måtten så att vi kan se till att godkänna dem innan det är dags att skicka ut telefonerna på marknaden. Guangzhou var en ny stad för mig men jag ska inte påstå att jag såg särskilt mycket av den. Mest vägen mellan hotellet i Zhuhai och leverantören ute i industriområdet, och sen vägen mellan industriområdet och hotellet i Guangzhou. Men det verkar inte vara för muntert, det mesta såg riktigt skitigt ut och det kanske inte är så konstigt eftersom det är en riktigt stor stad med jättelika industriområden. Luften i Zhuhai verkar vara mycket bättre. Krister tog planet till Beijing idag för att åka hem till Sverige i morgon och Calle och jag tog bilen tillbaka till Zhuhai. Calle ska stanna i Zhuhai i tre månader, varav en redan har passerat, så jag har sällskap av honom hela veckan.

Vi var inte på hotellet i Zhuhai förrän strax efter nio och då var det två trötta ingenjörer så det blev en bit mat på hotellet och sen raka vägen i säng.

Inga kommentarer: