16 december 2010

Ja, jag erkänner. Jag har slarvat.


Vi har haft luciafirande på dagis, vår lilla familjs första luciafirande på dagis, och jag tog inte en endaste liten bild med mobilen. Det togs desto fler bilder med monsterkameran, men då jag inte är vän med den, eller för den delen har någon som helst ambition att bekanta mig närmare med den, så stannar dom bilderna i monstret tills Peter behagar plocka ut dem och göra dem tillgängliga på den andra datorn. Men jag HAR tagit en bild på vår lille tomtenisse när han softar i farfars fåtölj framför tvn. Så den får ni hålla till godo med.
Ja just det ja, så var det luciafirandet också ja. Det förlöpte på ett alldeles strålande och mysigt sätt. Alla barnen var jätteduktiga, där var en liten parvel som hade mycket spring i benen och egentligen helst ville leka med dumpern och lastbilen eller läsa Jul i Bullerbyn (japp.... Lukas...) men vi tog oss igenom alla julsångerna, inklusive "Siasången", "Goderrrrrrrrafton", "Gubbarna vägen", "tipp tapp" och den för oss nya sången "marsipangrisen" (som vi fortfarande inte har lärt oss) och åt barnens egenhändigt bakade pepparkakor. Mycket lyckat och mycket mysigt.

Inga kommentarer: