11 mars 2009

Nu är jag långt nere i träsket

Japp. Nu har jag sjunkit ner i träsket på allvar. När vi hade ätit kvällsmat så kände jag att det hade varit skönt att komma ut en sväng på egen hand, utan Lukas. Inte så att han har varit besvärlig eller grinig idag, det ligger liksom inte för honom, men jag kände ändå att det kunde vara skönt. Vad gör jag då? JO! Jag tänker - hmmmm, vi behöver lite bröd och mjölk och gröt till Lukas. Och så vill jag ha tag i en muffinsplåt eftersom jag har hittat ett recept på potatismuffins som jag vill prova. Jag åker till ICA Maxi!

HALLÅ?????

Vad är det som har hänt? Nån som känner igen mig? Vem har tagit över min kropp? ICA Maxi? Frivilligt? Muffinsplåt? Recept?

Jag erkänner, jag har skrattat åt alla er andra mammor som har sagt samma sak, om jag inte har gjort det högt och rått när ni har berättat så har jag gjort det inombords. Men nu är jag också där! Åka på ICA Maxi för att "komma hemifrån"...jösses...

Men jag erkänner. Det var riktigt skönt. Bara en sån sak som att köra bil själv och lyssna på riktigt slamrig musik riktigt högt. Sedan jag började lyssna på ljudbok när jag är ute och promenerar får jag inte min dagliga dos av musik på härligt hög volym. Man kan ju inte kräma på som man vill när det ligger en liten sötnos och paddlar rundor på golvet mitt framför ena högtalaren. När han ligger ute och sover skulle jag visserligen kunna dra på men då känns det inte riktigt bra, tänk och jag inte hör honom i "prataren" om han vaknar... Jodå. Det är en helt ny värld det här.

2 kommentarer:

Rumpflugan sa...

Ha ha! Snart är du en av oss! Muffinsplåt och shoppingtur till ICA Maxi...snart är du nog redo för en tur till Ullared också!

Annika sa...

Gillar daj!! Man är inte bättre än att man kan ändra sig - och erkänna det :-)