09 november 2008

Höstrensning


Peter lägger klinker i hörnet vid värmepumpen i tvättstugan idag och Lukas sover som en stock (som vanligt) i sin vagn utanför dörren så jag passar på att göra en höstrensning i rabetterna på baksidan. Jag hann inte riktigt rensa hela vägen i rabatten utanför sovrummet när jag var gravid, på slutet var kanonkulan i vägen så då övergick jag till att ligga i soffan och äta praliner. För det är det som jag har hört att alla gravida ska göra på slutet. Barnmorskorna envisas dock med att hävda att man ska ta raska promenader. Får inte riktigt ihop det där. Nåja, det funderar vi inte på mer nu. I alla fall så har jag idag rensat den biten som jag inte hann med innan Lukas kom. Det blev fullt i rullebören. Väldigt fullt. Tittar man riktigt noga på bilden så kan man ana att det dessutom är punka på rullebören så det var kanske inte så smart att lasta den överfull, den var ganska svårkörd i den långhåriga och höstvåta gräsmattan. Men det gick. Jag visste ju att det var punka men jag kände ingen inspiration, varken för att laga punkan (vi har ett nytt däck och slang i garaget...) eller för att pumpa däcket. Det får bli en vårsyssla i stället. Kan väl bli en fin start på vårbruket att serva rullebören?

2 kommentarer:

Magnus sa...

Apropå hjulet: visst känns det skönt att vara lite oansvarig någon gång då och då? Är det punka på däcket så kan det väl få vara det över vintern också!

Anonym sa...

ja. Det har varit punka på den sen vi köpte huset så den klarar sig ett tag till