16 december 2011

Bakåtbloggning, förkylning och radioaktiv marsipan

Ojoj, jag har samlat på mig bilder i telefonen under en hel vecka utan att blogga. Hög tid att baklängesblogga lite så dom kommer upp. Här hemma går det undan som vanligt. Lukas har försett sig med en lindrig ögoninflammation och jag och Peter kör med simultanförkylning. Men vi kompletterar varandra, jag är täppt i höger näsborre och Peter i vänster. Är nog en smula lomhörd dessutom för jag tyckte dom sa att det var en man som var gripen i Moskva när han försökte smuggla radioaktiv marsipan. Peter säger att dom sa radioaktivt material. Jag skyller på en kombination av förkylning, juletider och en föregående nyhet om Fukushima. Självlysande marsipangrisar hade varit något. Påminner mig förresten om att det är hög tid att sätta fyr på våra JÄTTEFINA änglagrisar som min kära svägerska förärade oss för länge sedan. Dom har visst blivit "bortglömda" i skåpet men nu kan man ju nästan säga att det är säsong för dem. En och annan gris kommer ju att gå åt i dagarna.

Inga kommentarer: