21 maj 2011

På Tattoo i arenan


Bänkade i arenan för att titta på tattoo

Den polska orkestern. Jag är MYCKET tveksam till deras uniformsval, i alla fall färgsättningen och även till viss del sömnaden. Män med ankstjärt är inget jag går igång på. Notera även att dom planerar grillfest efter framträdandet, instucket i hatten syns grillspettet med något korv- eller möjligtvis majskolvsliknande. Men plus för dom vita tuborna. Och musiken - spela kunde dom!

Män i kilt är coolare. Framför allt med kilt och säckpipor. Mäktigt.

Ett häftigt avbrott i orkestrandet. Berlinpolisens motorcykelartister byggde pyramider, hoppade, snurrade och skojade för oss. Riktigt coolt. Extra coolt när de flesta såg ut att vara ganska grånade herrar med ganska mycket pondus innanför skinnställen. Inga snorungar precis.

Malmöflickorna. Ni vet att jag gillar bollar, men det här har jag faktiskt aldrig förstått. Men jag fick lära mig att dom röda bollarna minnsann är världsberömda. Så det så.

Inga kommentarer: