24 februari 2010

Stor förvirring, rutinerna brutna

Jag måste parkera på ungefär samma plats alltid för att undvika att springa runt som en yr höna på parkeringen när jag ska hem. Inga problem tidigare eftersom jag alltid kom mellan sju och halv åtta och då fanns det i princip alltid plats mellan dödsstjärnan och vattentornet, på ungefär samma ställe alltid. Nu lämnar jag på dagis och är därför hänvisad till det nya parkeringshuset (om jag prickar rätt i mitt tiominutersintervall) eller till den stora parkeringen (även kallad Södra Sandby eftersom det känns som om det ligger där) om jag missar intervallet och P-huset är fullt. Fortfarande inga problem med Södra Sandby eftersom det är ganska gott om plats vid den tiden och jag kan välja en plats som jag hittar tillbaka till.

Men P-huset... Det gäller att hålla koll på vilken våning man kliver in i trappan. Står en siffra på dörren. Jag brukar hamna en liten bit ovanför fyran. Det har jag lärt mig nu. Inga problem. MEN NU ÄR DET SPORTLOV! Alla rutiner är omkullkastade, folk är lediga. Det är gott om plats i P-huset även vid åtta. Idag hamnade jag tydligen redan vid trean. Upptäckte jag när jag skulle ut på lunchen och förvirrat sprang varv efter varv i det spiralformade p-huset utan att hitta min bil. Uppåt... Den stod neråt...

3 kommentarer:

QueenEliza sa...

Tips! Fota stället du ställt bilen på, det gör jag alltid med kundvagnen på Gekås ;-)

Christoffer sa...

Ok... nu får du komma hem till mig och rengöra mitt tangentbord och skärm... grönt thé överallt :D

Jennie sa...

*skratt* Det är bara nyttigt att motionera. Du mådde säkert bra av det!
Förresten så hittade du ju bilen... tänk på den som inte ens kan hitta till orienteringsträningen! Var du nöjd! *ler*