12 november 2009

Välkommen Nisse!


Välkommen Nisse Nilfisk och Adjöss Panasonic. Den har tjänat oss väl i ca 10 år och överlevt många tunga renoveringar och projekt men nu är det tack och adjöss. Äntligen har vi en ny dammsugare med ett handtag som inte är silvertejpat, påsar som man kan hitta i affären och inte behöver tömma och sist men inte minst, ett långt rör så att jag inte behöver stå med gummekrum rygg och dammsuga. Kanske den nya inte lämnar blå streck efter sig på våra vita väggar när jag är lite slarvig när jag släpar den efter mig, men det får bli en ren bonus i så fall, precis som sladden. Jag har inte hunnit kolla om den nya har en sladd som är så lång att det räcker att byta kontakt en gång för att klara av hela vardagsrummet, men det får som sagt bli en bonus det också.

Inga kommentarer: