08 juli 2009

SEMESTER!

Nu har Peter jobbat sista dagen för i år och har från och med i morgon semester och därefter pappaledighet. Vilket så klart innebär att jag måste börja jobba men det är inte förrän den 1:e september och innan dess ska vi ha en lång ledighet tillsammans. Nu blir visserligen jag och Lukas av med Peter redan i morgon kväll när han och Palle tar tåget till Enafors för att ge sig ut på vandring runt Sylarna, men det känns ändå som om semestern börjar nu. Jag tror att det är Peters goda humör och förväntningar inför vandringen som smittar av sig. För att fira så blev det en smarrig middag på laxwok med ris och ett glas Chardonnay från Stoneleigh. Jag har inte avvecklat amningen ännu så jag får nöja mig med ett glas även om det är vansinnigt frestande med ett glas till. Ja, trots att jag har varit ledig från jobbet i ganska exakt ett år så känns det alltså som semester. Spexigt. Och gött!

Inga kommentarer: