26 juni 2009

Sommarpratare

Då var säsongen för sommarpratare igång igen och jag har idag hunnit avnjuta pod-versionen av Ingvar Kamprad och live-versionen av Kjell Lönnå. Tack gode gud för podversionen säger jag bara, och attans skit att jag lyssnade på liveversionen av Lönnå. Ett helt program med körsång, körsång och åter körsång. Ja, jag vet - han är mister körsång men ändå va? Inte my cup of tea precis.

Kamprad var också en liten besvikelse, jag hade nog förväntat mig att en så framgångsrik affärsman skulle vara lite mer karismatisk. Visst var det intressant att lyssna på men han var inte precis medryckande i tonfallet. Lite roligt också att han vid ett flertal tillfällen lägger ut texten om hur rik han INTE är och hur mycket pengar han absolut INTE har. Fånigt. Karsloken är rik. Som ett troll. Punkt. Det går bara inte att neka till. Även om han är från Småland. Eller kanske just för att han är från Småland. Men även om han inte är karismatisk så kan man ana sig till en sjuj*vla envishet. Den mannen skulle jag inte vilja vara gift med. Inte för allt smör i småland, eller alla insexor på IKEA. Lyssna så förstår ni nog varför, speciellt när han pratar om kryssningen i medelhavet med sin fru.

1 kommentar:

Jensa sa...

iPod is the shit. Tack gode Gud för Apple... ;-)