03 januari 2009

Ett försenat julaftonsinlägg

Ja, jag vet, det var ett tag sedan. Förra året till och med. Men jag har inte riktigt tagit tag i det där och dessutom var jag faktiskt värdinna på julafton så jag hann inte riktigt med att ta några bilder. Tur då att brorsan var flitig med kameran och har lagt ut lite bilder på http://www.magnusf.blogspot.com/. Där kan man minsann ta sig en titt på både julafton och skridskoprinsessan Sofia.
Min julafton får annars symboliseras av the holy toast:
Min vinst i den årliga "Gisseklappen". Behold the miracle som det stod på förpackningen! Man pressar plattan mot en brödskiva, stoppar den i rosten och kan sedan beskåda underverket när brödskivan poppar upp igen. Vi har fortfarande inte testat men jag återkommer med bild. Den andra gisseklappen tog brorsan hem, ett äggkokningshjälpmedel i gul silikon. Fånigt? Javisst, men vi har sällan trist.
Juldagen låter jag symboliseras av min dromedarpepparkaksform (finns det ordet i SAOL? Skulle det bli godkänt i scrabble?)

Det enda paketet som jag lyckades kapa åt mig i julklappsspelet. Tragiskt men sant. Peter lyckades kapa åt sig hjärtformade knäckformar och en potatisskalare. Magert resultat för familjen. Missade både pruttkudden och doftljusen i år. Och den "juvel" beströdda saxen som farfar fick. Hmmm... ska kanske vara nöjd med min dromedarpepparkaksform ändå. Ska förresten prova och googla på dromedarpepparkaksform. Återkommer med resultat.

Inga kommentarer: