08 juni 2008

Kompisslaget på Romeleåsens GK!


Uppslutningen på årets första upplaga av Kompisslaget var inte överväldigande. Med många nya små tillskott i kompisskaran har de aktiva golfmedlemmarna i gänget nästan halverats i väntan på att di små ska bli stora nog att svinga en klubba själva. Och för min egen del lär det ju också bli ett litet uppehåll framöver. Nåja, Jennie och Peter fanns i alla fall på tee långt därborta i soldiset.

Och i min boll hade jag Anton och Jonas. Fem tappra kämpar allt som allt.


Varför valde jag en så kuperad bana??? Och skoja papegoja vad varmt det är!!!! Röd tröja, röd keps och röda kinder, jag matchar i alla fall.
Än en gång blev det favoritseger, Anton tog hem det igen (till Ingelas stora glädje....) och är den som har vunnit överlägset flest gånger. Han är så rackarns jämn. Fast vi andra säger att han är smyghandikappare, det känns bättre då. Dessutom sänkte han sig och då är han svårrubbad även om Jennie och jag verkligen gjorde vårt bästa och spelade riktigt bra båda två.
Resultatlistan:
Anton: 71 slag
Cissi: 74
Jennie: 75
Peter: 83
Jonas: 92

Inga kommentarer: