11 oktober 2007

Gambiarra!

Det har blivit lååånga dagar på fabriken och vi har inte hunnit med att se någonting av Zhuhai. Middagarna har vi ätit halv elva på hotellet, enda stället som har haft någon restaurang öppen. Lågvattenmärket var nog i tisdags kväll när det blev middag på den irländska puben, maten och ölen var helt OK, det var det filipinska coverbandet som stod för lågvattenmärket. Det gick knappt att höra vad man själv tänkte där inne. Idag har det äntligen börjat gå lite bättre för oss på fabriken och vi har gott hopp om att komma iväg i vettig tid i kväll.

Idag har jag lärt mig hur man säger fulfix på portugisiska - gambiarra. Bra att kunna...

Det ska bli mycket spännande att komma hem på lördag, Peter ringer varje dag och pratar badrumsrenovering och jag har förstått att det händer en hel del. Men varför lägger han inte upp några bilder på bloggen???? Igår sa han att jag fick bereda mig på att det hade hänt en hel del och att det inte ser ut som jag tror....

Inga kommentarer: