03 februari 2007

Lördag förmiddag

OJOJOJ! Har sovit som en klubbad säl i natt!!!
Lördag förmiddag och jag sitter på hotellrummet och surfar och lyssnar på musik. Nåt måste man ju göra för att fördriva tiden. Vid tolv ska jag träffa Alex i receptionen, vi tänkte gå en runda och se hur stan ser ut, klippa en kopp kaffe och kanske en lunch. Ska försöka hitta en bokhandel med engelska böcker också, har tre böcker med mig men jag läste ut en på resan på väg hit och de andra två lär gå åt i helgen.
Frukosten var lite rolig, damen som sprang runt och torkade borden började prata med mig, jag gjorde en alldeles utmärkt imitation av en fågelholk och frågade "english?" men det kunde hon uppenbarligen inte. Hon bara skakade på huvudet och fortsatte att snicksnacka med mig. Har fortfarande inte en aning om vad hon sa eller vad hon ville, men roligt hade vi. Det är inte helt olikt kina faktiskt, jag har kommit fram till att jag kan ungefär lika många ord på kinesiska som spanska! No habla espanol och una cerveza por favore...typ...
Gubbarna som satt i matsalen var fånigt mexikanska, de satt i sina stora vita cowboy hattar, jeans skjortor, jeans och boots och lassade in mängder med bönor och tortillas.
Solen skiner utanför fönstret, hoppas att temperauren har rört sig uppåt lite, det var inte särskilt varmt i går när vi gick till restaurangen.
Ska se om jag hittar några hundar att fota till dig i dag brorsan, hittills har det inte funnits en Chihuahua på fyra tassar i sikte.

Inga kommentarer: